*

KVASITIETOYHTEISKUNTA Ei tullut tietoyhteiskuntaa. Tuli markkinointihöpöinen tietoistettu yhteiskunta.

Kaikki blogit puheenaiheesta Digipelit

Onnenkantamoisilla pörssiin

Rovio listautuu pörssiin. Pelit ovat sisältötuotteita. Ne eivät ole innovaatioita sen enempää kuin romaanit tai elokuvat. Mitään pysyvää tulevaisuuden pohjaa pelialalla ei ole. Pelit ovat hittivetoisia.

Vähän kuin lottorinki listautuisi pörssiin! 

 

 

http://grohn.vapaavuoro.uusisuomi.fi/viihde/152413-pelit-eivat-innnovaat...

 

Rovion taru loppuu pian

Peliala perustuu onnenkantamoisiin. Pelialalla kehitetään sisältöjä teknologiselle alustalle. Sisällöt eivät voi olla innovaatioita sen enempää kuin kaunokirjallisuus tai musiikki. Kaikki pelit kilpailevat keskenään, joten Tekesin tuki peleille rikkoo kilpailulakia.

Pelitestausta Yläkaupungin Yössä!

Peliprojektikurssi on nyt lopuillaan ja peliprotomme ensimmäinen kenttä luovutetaan yleisön testattavaksi lauantaina 17.5. Jyväskylässä Yläkaupungin yössä. Voit tutustua 1947:aan (sekä kurssin muihin peleihin: Sepia, Grasp ja Planktor) yliopiston kirjastolla Café Librissä klo 14-17.

 

Onko Rovio uusi Nokia?

Aika ajoin saa lukea kommentteja siitä, että Rovio on uusi Nokia, joka tulee ja pelastaa Suomen. Positiivisuus on mukava juttu. Pelit on kivoja. Firma, joka valloittaa maailmaa, on hieno asia. Onnittelut siitä!

 Vaikka Nokialla ei viime aikoina ole kovin lujaa mennytkään, tarkastellaanpa asiaa vielä kuitenkin lukujen valossa:

 Roviolla oli v. 2012 työntekijöitä 518 kpl. Nokialla oli v. 2012 kesäkuussa 122 000 työntekijää, joista vajaat 16 000 Suomessa. Välillisiä työpaikkoja ei tässä lasketa. Niitäkin tiedetään olevan.

Peliteemainen tiedepäivä Jyväskylässä

Oletko koskaan ajatellut pelejä pelatessasi, että onpa ihan paska peli, minulla olisi tuohon kohtaan paljon parempi idea? Haluaisitko vaikuttaa peleihin jo kehitysvaiheessa? Toivoisitko voivasi esittää ideasi suoraan pelinkehittäjille? Nyt sinulla on siihen mahdollisuus!

Pelikasvattajien verkosto markkinoinnin peitejärjestö

"Pelikasvattajien verkosto" on nimestään huolimatta pelien markkinoinnin peitejärjestö. Heidän julkaisemassaan 150 sivuisessa Pelikasvattajan käsikirjassa aivot mainitaan vain 6 kertaa ja konteksti on pelien aivoja stimuloiva vaikutus. Carrin ja Healyn kirjoja ei lähdeluettelosta löydy.

http://www.meku.fi/pelipaiva/index.php?option=com_contact&view=category&....

http://grohn.vapaavuoro.uusisuomi.fi/kulttuuri/163747-lasten-digitaaline...

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset

Julkaise syötteitä