FAKTANTARKASTUS 1 Ei tullut tietoyhteiskuntaa. Tuli markkinointihöpöinen tietoistettu yhteiskunta.

Siilasmaa höpsii skenaarioista 2

  • Siilasmaan kirjasta
    Siilasmaan kirjasta

Skenaariot eivät ole luetteloita yrityksen tulevaisuuden vaihtoehdoista, kuva. Skenaariot ovat ulkoisista syistä aiheutuvia mahdollisia tulevaisuuspolkuja, joihin yrityksen on sopeuduttuva. 

Hohhoijaa, näissä kyse vain laskennallisista pvaihtoehdoista, ei skenaarioista:

”Nokiassa meidän olisi pitänyt pohtia mahdollisia tulevaisuuden skenaarioita: Olisiko mahdollista, että kosketusnäyttöpuhelimista tulee älypuhelinten valtavirta? Mitä oli tehtävä viipymättä, jotta kilpailukykymme säilyisi uudessa tilanteessa? Investoimmeko oikeisiin tuotteisiin ja teknologia-alustoihin, jotka tuovat meille kasvua tulevaisuudessa? Mikä oli käynnissä olevien kehitysohjelmien todellinen tilanne?”  

”Meillä oli aikaa ja resursseja tutkia vaihtoehtoisia skenaarioita ja investoida erilaisiin ulospääsyteihin.”

Otteet Siilasmaan kirjasta

 

Osa 1

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset