*

KVASITIETOYHTEISKUNTA Ei tullut tietoyhteiskuntaa. Tuli markkinointihöpöinen tietoistettu yhteiskunta.

Matti Apunen höpsi tekoälystä

MA: "Eric Brynjofsson, joka on maailman johtavia robotisaation tutkijoita..." Matti Apunen Ykkösaamussa 17.12.2016. 

LG: EB ei ole robotisaation eikä tekoälyn tutkija. 

"Erik Brynjolfsson (born 1962) is an American academic, and Schussel Family Professor of Management at the MIT Sloan School of Management, the Director of the MIT Initiative on the Digital Economy,[1] Director of the MIT Center for Digital Business and a Research Associate at the National Bureau of Economic Research, known for his contributions to the world of IT Productivity research and work on the economics of information more generally." Wiki

MA: "... sanoi, että koneiden syvä oppiminen, deep learning, on kaikkien aikojen suurin teknologinen murros. Se tapa, jolla koneet pystyy nyt hallitsemaan tietoa muuttaa lähesulkoon kaiken. "

LG:  Rankkaa liioittelua. Mitään läpimurtoa ei ole nähty. Heikko tekoäly perustuu räätälöintiin, vahvaa tekoälyä ei ole olemassa, ei ehkä koskaan.

MA: "Kysymys ei siis ole siitä, että me näytetään koneelle mitä tehdä, vaan koneet alkavat oppia itse. Ne oppivat nollasta kolmessa päivässä kansainvälisen tason shakkia ilman ihmisen väliintuloa."

LG: Nollasta oppiminen on roskaa. Perustuu valeuutiseen. Viittaa opiskelija  Matthew Lain gradussaan kehittämään Giraffe-ohjelmaan. 

"Rather like many lonely humans, learns by playing chess against itself, but as MIT Technology Review pointed out, it was also fed a massive dataset of moves from real chess matches. Lai used a database of millions of chess moves, adding in random other moves to build up a library of 175 million moves for Giraffe to call upon. Giraffe uses those moves in games it plays against itself, learning which worked in which situation, until it has enough of a knowledge base to take on other computer programs.
Giraffe apparently finds the best move from its top three move decisions for each round on 70% of moves. Lai found that after just 72 hours, Giraffe had the proficiency higher than about 98% of ranked human players."

http://qz.com/502325/an-ai-computer-learned-how-to-beat-almost-anyone-at...

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (3 kommenttia)

Käyttäjän grohn kuva
Lauri Gröhn
Käyttäjän grohn kuva
Lauri Gröhn

Triviaalia algorithmeistä, höpöä innovoinnista...

"Tutkija, futuristi Charles Fadel kertoi esityksessään kuinka algoritmit jo nyt säveltävät musiikkia, luovat taidetta, editoivat wikipediaa ja innovoivat. "
http://valtioneuvosto.fi/artikkeli/-/asset_publish...

Käyttäjän grohn kuva
Lauri Gröhn

Matti Apunen höpsi jälleen tekoälystä Leikola & Lähde ohjelmassa:

http://areena.yle.fi/1-4025758

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset