*

KVASITIETOYHTEISKUNTA Ei tullut tietoyhteiskuntaa. Tuli markkinointihöpöinen tietoistettu yhteiskunta.

Slush: yliopisto höpsii innovaatioista

  • Slush: yliopisto höpsii innovaatioista

Keksinnöt eivät sellaisenaan ole innovaatioita, vasta kaupallinen menestys voi tehdä niistä sellaisia. Helsingin yliopiston tiedottaja ei ymmärrä tuota:


"Helsingin yliopiston panostus tutkimustulosten kaupallistamiseen tuottaa tulosta. Slush-tapahtumassa 11.-.12.11. yliopiston osasto esittelee 15 lupaavinta tutkimuspohjaista innovaatiotaan ja kaksi juuri perustettua spin out -yhtiötä. Samalla niille etsitään yrittäjiä ja sijoittajia, jotka voisivat luotsata keksintöjä eteenpäin.

Osastoa isännöi Helsinki Innovation Services (HIS), joka vastaa yliopiston tutkimustulosten kaupallistamisesta. Innovaatioita esittelevät HISn kaupallistamisen asiantuntijat ja keksintöjen takana olevat tutkijat."


https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/slush-2015-huikeita-tiedeinnovaatioit...

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (4 kommenttia)

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Noinhan se menee - tosin innovaatio sanan käytössä on paljon problematiikkaa monesti. Yhteiskunnallinen innovaatio - kaiketi vasta sitten kun sitä toteutetaan?

***

Sellaisiahan meillä ei ole...

btw. Pyysin sinua moikkaamaan torstaina jos pääset tuolla aikaisemmassani, Et ehkä huomannut enää sitä? Siis Paskaloska 2015 asiaa;-) -

http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/2062...

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Terminología ei ole mun vahvin laji joka kerta;-)

Itse puhun kuitenkin yhteiskunnallisesta innovoinnista kun ei siihen oikein muuta osaa käyttä?

Periaatteessa samalla logiikalla vielä pelkkä idea ei ole "innovaatio" - mutta kaiketi se voi olla "innovointia" prosessin kannalta?

Siis yhteiskunnalliSissa asioissa.

Käyttäjän grohn kuva
Lauri Gröhn

Tänäkin vuonna Helsingin yliopisto höpsii Slusissa innovaatioista:

"Helsingin yliopisto esittelee Slushissa ennätykselliset 22 tiedeinnovaatiota. Näistä viisi on jo edennyt startup-yrityksiksi ja loput 17 ovat kaupallistamisen aikaisemmissa vaiheissa. Slushissa tavoitteena on löytää uusia yhteistyökumppaneita, yrittäjiä ja rahoittajia."

https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/slushissa-esite...

Käyttäjän grohn kuva
Lauri Gröhn

Ja yliopistolaiset höpsivät yhä vaan innovaatioista:

"Muutos on mielessä Thinkfestin Think Change -illassa, joka kutsuu tutustumaan uuteen upeaan Tiedekulmaan sekä tieteen upeisiin innovaatioihin ja niiden tekijöihin! Inspiroivat Tiedekulman tilat luovat mainion ympäristön tälle rennolle, tulevaisuuteen ja yhteistyön luomiin mahdollisuuksiin katsovalle illalle. Tervetulleita iltaan ovat niin yliopiston vanhat kuin uudetkin ystävät, tieteestä kiinnostuneet kaupunkilaiset sekä yliopiston sidosryhmät, opiskelijat, alumnit ja henkilöstö. Mukaan kannattaa ilmoittaa ystäväkin!"

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset