FAKTANTARKASTUS 1 Ei tullut tietoyhteiskuntaa. Tuli markkinointihöpöinen tietoistettu yhteiskunta.

Ohjelmointia peruskouluun 6

  • Ohjelmointia peruskouluun 6

Opetusministeriön virkamiehet ja koulujen "edelläkävijät" ovat edistämässä satojen tuhansien tablettien ja läppäreiden hankintoja ymmärtämättä mistä asiassa kokonaisuudessaan lopulta onkyse. Koodi2016 kirjoittajien Linda Liukkaan ja Juhani Mykkäsen perusteluina ovat:

"Alan kieltä pitäisi ymmärtää, jotta yritys osaa tilata järjestelmän tai kotisivut eikä maksa liikaa." Kauppalehti http://grohn.vapaavuoro.uusisuomi.fi/kulttuuri/170...

"Nyt edessäsi on opaskirjanen, joka on ensiapupakkaus. Se on tarkoitettu jokaiselle, joka haluaa parilla istumalla ymmärtää hiukan lisää siitä, mitä ohjelmointi on ja mitä tietokoneiden avulla voi luoda. Ennen kaikkea kohderyhmä ovat peruskoulun opettajat ja opetusalan päättäjät.Kun tämän oppaan selaa läpi, ohjelmointi ei toivottavasti enää tunnu täysin vieraalta asialta. (Koodi2016)

Asian puuhastelijoilta ymmärrys puuttuu, kuin henkistä värisokeutta!

    Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

    1Suosittele

    Yksi käyttäjä suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelija

    NäytäPiilota kommentit (4 kommenttia)

    Hannu Rytilä

    Kuka opettaisi kun opettajat eivät tajua asiasta yhtään mitään?
    Mitä jos keskityttäisiin peruskoulussa perinteisiin oppiaineisiin.

    Käyttäjän pii3719 kuva
    Pertti Ikonen

    Olen sitä ikäluokkaa jolle keskikoulun ensimmäisillä luokilla matematiikan oppitunneilla opetettiin joukko-oppia. Olen tuosta opetuksesta erittäin tyytyväinen, sillä se antoi paljon pohjaa myöhemmille tietokone- ja tietotekniikan opinnoille.

    Käyttäjän grohn kuva
    Lauri Gröhn

    Matematiikan oppisen kannalta joukko-oppi oli katastrofi. "Edelläkävijöiden" haihattelua kuten ohjelmointi nyt.

    Joukko-oppi on triviaali kynnys kun ohjelmoinnin varsinainen opiskelu alkaa.

    Pahinta saattaa olla, että koulujen ohjelmoinnin opetus ehkä tympäisee niitä, joilla on siihen omatoimisesti kykyä ja taatusti tympäisee niitä joilla ei kykyjä/halua.

    Käyttäjän grohn kuva
    Lauri Gröhn

    Musiikki kehittää monia taitoja, joita ohjelmointi ei.

    The researchers explained that learning to play music jump starts areas in the brain responsible for spatial-temporal reasoning, or the ability to picture a spatial pattern and understand how items or pieces can fiti nto that space. This ability also increases problem-solving skills and organizational skills.

    On the other hand, computer lessons did not force children to think ahead or visualize, like they have to do when playing music. - See more at: http://share.upmc.com/2014/12/music-affects-develo...

    Toimituksen poiminnat

    Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset